^ Do góry

Patronat honorowy

Patronat merytoryczny

Ptronat medialny

Prelegenci

Partnerzy

 

 

Sponsorzy

Odwiedziny

Odwiedza nas 9 gości oraz 0 użytkowników.


Szczegółowy program:

 czwartek, 16 października, Mikrosympozjum - Sztuka uczenia się.

Od godziny 9.00 na sali gimnastycznej i w salach lekcyjnych pierwszego piętra szkoły powstanie Mikro Centrum Nauki, gdzie można będzie uczestniczyć w pokazach eksperymentów naukowych, samodzielnie je przeprowadzać, rozwiązywać zagadki świata fizyki, chemii, biologii i innych dziedzin nauki.

 9.00 - 11.00 Rejestracja uczestników oraz zwiedzanie Mikro Centrum Nauki.

 11.00 - 12.00 Uroczyste rozpoczęcie konferencji

 Wykład inauguracyjny p.t. "Sztuka uczenia się w cyfrowym świecie" wygłosi dr hab. inż. Janusz Morbitzer profesor nadzw. Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej

 12.00 - 13.00 Sesja I - "Dobra zabaw@ - skuteczna edukacja" 

  1. Dotknięcie palcem - jak dotknięcie czarodziejska różdżką. - Sylwia Króliczek i Konrad Kiszczak, Gimnazjum,Sułkowice-Bolęcina.
  2. Lego - moja pasja. - Zespół Szkół Samorządowych, Roczyny.
  3. Jak łatwiej przyswajać języki obce? - Joanna Sprownik, Zespół Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju.
  4. Uczenie zaczyna się już na korytarzu. - Jakub Breś, Zespół Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju.
  5. Wideoblog na (o) języku polskim. - Zuzanna Kohnke, Kacper Wójtowicz i Zuzanna Międzybrodzka, Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Bestwinie

 13.00 - 13.15 Przerwa

 13.15 - 14.00 Sesja II - "Uspołeczniają i zbliżają - ICT - na granicy dwu światów"

  1. Analogowi - cyfrowi - odlotowi. - Gimnazjum, Rzyki.

  2. Aplikacje rozszerzonej rzeczywistości (AR) w obsłudze ruchu turystycznego. - Technikum obsługi turystycznej, Krnov, Czechy.

  3. Quiz – to nie taka głupia sprawa. - Karolina Staniek, Zespół Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju.

  4. Gra, film, Internet w nauczaniu przedmiotów humanistycznych. - Dawid Lolo, Zespół Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju.

 14.00 - 15.00 Dyskusja i zamkniecie pierwszego dnia konferencji.

 16.00 – spotkanie integracyjne uczniów w ośrodku Czarny Groń (gril, dyskoteka)

 piątek, 17 października, Sympozjum - Sztuka nauczania.

 9.00 - 11.00 Rejestracja uczestników

 11.00 - 11.15 Rozpoczęcie drugiego dnia konferencji.

 11.15 - 13.00 Sesja I - "Dobra zabaw@ - skuteczna edukacja"

 1.Gamifikacja i gry w praktyce szkolnej - od przedszkola do... . - mgr Anna Rogala, Polskie Towarzystwo Badania Gier, Gdańsk

 2.Kto ustala reguły gry - o personalizacji i grywalizacji w szkole. - dr Maria Zając, UP Kraków

 3.Naukowe spotkania uczniów i nauczycieli w "chmurze". - mgr inż. Dariusz Kurek, IT BI CONSULTING

 4.Platforma Baltie.NET - pomoc dla nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i informatyki. - inż. Bohumir Soukup, SGP, Czechy

 5.Dyrektorze IT(y) czasami pobujaj w obłokach. - Zbigniew Grabowski, ZSS w Sułkowicach-Blęcinie

 13.00 - 13.30 Przerwa

 13.30 - 16.00 Sesja II - "Uspołeczniają i zbliżają - ICT - na granicy dwu światów"

 1.Zapraszam do mojego AutismWorld. - mgr Magdalena Poraj-Porawska, ZSS w Sułkowicach-Blęcinie

 2.Nauczanie w środowisku graficznym 3d – Academia Electronica - Instytut Filozofii UJ w Second Life. - Sidey Myoo , UJ Kraków

 3.Wirtualne klasy z uczniami. - mgr Halina Bojkowska i mgr Andrzej Filip , CZN UJ w Krakowie

 4.Od tablicy do tabletu… - Napoleon Bryl, Wydziału Intermediów ASP w Krakowie

 5.Kompetencje coachingowe nauczycieli czyli jak rozwijać potencjał ucznia w szkole. - Lilianna Kupaj, Master Coach ICI

 16.00 - 17.00 Dyskusja i zamkniecie drugiego dnia konferencji.

 18.00 Spotkanie integracyjne - gril i inne atrakcje dostępne w ośrodku Czarny Groń. Konsumpcja płatna indywidualnie, według zamówienia)

 

________________________________________

 sobota, 18 października, warsztaty - od 10.00 do 14.30.

 
1. Twórcze narzędzie Baltie i system oceniania przez platformę konkursową Baltie.NET - Bohumir Soukup, (2 grupy x 2 godz.)

2. Praktyka wykorzystania smartfonów i tabletów na lekcjach.  (2 grupy x 2 godz.)

3. E-podręcznik w szkole i w domu. (2 grupy x 2 godz.)

4. LearningApps - czyli funpack wszystko w jednym (gry, quizy, wykreślanki, memory, dopasowanki, wisielce, testy z lukami) + tworzenie  klasy i zarządzanie uczniami.  - Marta Florkiewicz-Borkowska, (2 grupy x 2 godz.)

5. Jak rozwijać potencjał ucznia, czyli zastosowanie tutoringu w szkole. - Małgorzata Charaszkiewicz, (2 grupy x 2 godz.)

6. Czy Prezi jest lepszym narzędziem dla nauczyciela niż Power Point ? - Daniel Kostrzewa, (2 grupy x 2 godz.)

7. "Classroom w działaniu" - praktyczne wykorzystanie środowiska Google APPS dla szkół w pracy z uczniem. - Dariusz Kurek, (2 grupy x 2 godz.)

8.
Nowa odsłona SMART Notebook wersja 14. - Arkadiusz Stefan, (2 grupy x 2 godz.)
Doskonale znany program SMART Notebook, który służy do tworzenia, prowadzenia i zarządzania interaktywnymi lekcjami przy pomocy pojedynczej aplikacji, jest cały czas udoskonalany. Obecna jego aktualizacja obejmuje nowe funkcje i dodatki, które zostaną omówione w czasie trwania warsztatu. Jako najciekawsze możemy wymienić:  pióro tekstowe i edytowalny atrament, pisak do pisania równań i wzorów chemicznych oraz ich edycji , obiekty 3D, Geogebra i klocki SMART oraz inne.

9. PASCO – Łukasz Barski,
(2 grupy x 2 godz.)
Chemia, Fizyka, Biologia, Przyroda… te przedmioty mogą zainspirować każdego dzięki produktom firmy PASCO. Akcesoria tej firmy pomogą zrozumieć jak zachodzi proces fotosyntezy, sprawdzić poziom CO2 , zbadać jakie pH mają substancje, których na co dzień używamy czy też uzmysłowić sobie jakie prawa fizyki nieodłącznie nam towarzyszą. Na prezentacji zobaczymy liczne doświadczenia z użyciem czujników i modułów firmy PASCO współpracujących w komputerami, tabletami i smartfonami na wszystkich popularnych platformach systemowych. Dzięki rozwiązaniom PASCO każdy uczeń poczuje się jak odkrywca i z chęcią zaangażuje się w czynny udział w lekcji.
Warsztaty PASCO będą składały się z 3 doświadczeń z wykorzystaniem różnych czujników:
1. CZUJNIK NATĘŻENIA DWUTLENKU WĘGLA – za pomocą tego czujnika przedstawione zostanie zjawisko fotosyntezy. Wykorzystując roślinę, wodę i źródło światła zaobserwujemy proces wytwarzania tlenu, któremu towarzyszy pobór CO2 z otoczenia. Będziemy mogli  przyjrzeć się procesowi, który każdego dnia jest przeprowadzany przez rośliny.
2. CZUJNIK KWASOWOŚCI (WSPÓŁCZYNNIK pH) – doświadczenie przeprowadzone z użyciem tego czujnika pokaże jaki poziom kwasowości posiadają ciecze na co dzień używane w naszych domach, takie jak woda, ocet, sok, napój gazowany czy mydło w płynie.
3. CZUJNIK TEMPERATURY – ogólnie znany jako termometr pozwoli nam zbadać temperatury wrzenia poszczególnych cieczy jak również zaobserwować zmiany temperatur w trakcie zachodzenia prostych reakcji chemicznych. To wszystko zostanie przedstawione w postaci wykresu na ekranie komputera, co znacznie ułatwi porównanie wyników kolejnych pomiarów.

10. Człowiek jest 1 a światy 2 – naukowe spotkania w Second Life. - Sidey Myoo, Zbig Shoreman, Neutrinka Lisle, Dex Euromat,
( 1 grupa od 11.00 do ok. 13.00)