^ Do góry

Patronat honorowy

Patronat merytoryczny

Ptronat medialny

Prelegenci

Partnerzy

 

 

Sponsorzy

Odwiedziny

Odwiedza nas 2 gości oraz 0 użytkowników.

Dr hab.inż. Janusz Morbitzer profesor nadzw. WSB     w Dąbrowie Górniczej

Jest absolwentem krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej (kierunek: informatyka, studia ukończone z wyróżnieniem). Doktoryzował się i habilitował z zakresu nauk humanistycznych (pedagogika, specjalność: pedagogika medialna).
Od roku 1985 nieprzerwanie pracuje w Uniwersytecie Pedagogicznym im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie (dawniej: Akademia Pedagogiczna), od kwietnia 2009 roku na stanowisku profesora nadzwyczajnego. Od roku 1990 pełni funkcję kierownika Katedry Technologii i Mediów Edukacyjnych (dawniej: Pracownia Technologii Nauczania). Jest członkiem Komisji Nauk Pedagogicznych krakowskiego Oddziału Polskiej Akademii Nauk. Od kilku lat na zaproszenie organizatorów prowadzi wykłady w ramach Uniwersytetu Otwartego przy krakowskiej AGH.
Sylwetka naukowa dostępna pod adresem: 
http://ktime.up.krakow.pl/Morbitzer.html

 Abstrakt wystąpienia

 Tytuł: Sztuka uczenia się w cyfrowym świecie.

We współczesnym świecie nieustannych zmian uczenie się jest zdecydowanie ważniejsze od nauczania. Nowa kultura uczenia się, to bardzo ważne pojęcie i podejście we współczesnej edukacji, dotyczące zarówno uczniów, jak i nauczycieli.

 


 mgr Anna Rogala

Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej i Uniwersytetu Gdańskiego.Interesuje się zwiększaniem zaangażowania i efektywności w pracy i nauce. Zajmuje się projektowaniem i wdrażaniem gamifikacji, czyli wykorzystywaniu motywujących elementów i mechaniki gier w obszarach z grami nie związanymi (edukacja, marketing, środowisko organizacyjne), aby zwiększać zaangażowanie „graczy” w działanie.
Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Badania Gier, którego celem jest popularyzowanie i rozwijanie wiedzy teoretycznej i praktycznej o grach oraz członkiem ogólnopolskiego projektu „Gamifikacja Szkolnictwa Wyższego”.
Prowadzi na Uniwersytecie Gdańskim „zgamifikowane” zajęcia dla studentów. Gorący zwolennik i orędownik grania w gry – podnoszenia poziomu wielu swoich umiejętności, zwiększania inteligencji, poczucia skuteczności, odczuwanego szczęścia i innych wspaniałych korzyści osiąganych dzięki graniu w gry.

 Abstrakt wystąpienia

  Tytuł: Gamifikacja i gry w praktyce szkolnej – od przedszkola do…

 Gamifikacja to nowoczesny trend służący motywowaniu do działania poprzez wykorzystanie mechaniki gier. Dla jednych jest to rozwiązanie genialne, dla innych kontrowersyjne. Przykłady gamifikacji stosowanej na lekcjach w szkołach podstawowych, liceum oraz na zajęciach w uczelniach wyższych, (z Polski i innych części świata), pozwolą poznać jej blaski i cienie oraz wyrobić na jej temat własne zdanie.

 


 Sidey Myoo (Dr hab. Michał Ostrowicki)

 

 Pracuje w Zakładzie Estetyki Instytutu Filozofii UJ oraz w Zakładzie Teorii Sztuki Mediów ASP w Krakowie. 

 Abstrakt wystąpienia

 Tytuł: Nauczanie w środowisku graficznym 3d – Academia Electronica-Instytut Filozofii UJ w Second Life

Prezentacja dotyczy Academia Electronica-Instytutu Filozofii UJ, w Second Life, czyli niezinstytucjonalizowanej reprezentacji Uniwersytetu w sieci, działającego pod auspicjami Instytutu Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 2008 w Academii prowadzone są ogólnopolskie kursy akademickie, również wygłaszane są wykłady przez zaproszonych gości oraz gdzie prowadzone są seminaria i konsultacje. Podczas prezentacji omówione będą charakterystyczne właściwości tego rodzaju edukacji oraz pokazana będzie Academia. www.academia-electronica.net

 


Lilianna Kupaj, Master Coach ICI, Trener Komunikacji Transformującej

 

Jest właścicielem ogólnopolskiej Szkoły Coachingu Lilianna Kupaj. Autorką i trenerem programu Szkoły Coachingu opartej na modelu coachingu wielopoziomowego Roberta Diltsa. Specjalizuje się w coachingu: life, biznes i edu. Jest akredytowanym coachem ICI, pracuje też jako mentor, trener, wykładowca akademicki. Autorka książek „Coaching przy kuchennym stole”, „Twój podręczny Mentor” oraz „Kompetencje coachingowe nauczycieli”. W 2012 roku nominowana jako Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet przez Polską Sieć Współpracy Ambasadorów Przedsiębiorczości Kobiet. Należy do międzynarodowych stowarzyszeń ICI, ICF oraz Izby Coachingu. Zapoczątkowała w Polsce nurt coachingu w edukacji. Jej pasją jest wspieranie ludzi w ich drodze odkrywania własnego potencjału i talentów. Najważniejsze wartości w jej życiu to miłość i wiara w drugiego człowieka. Jak nie pracuje z ludźmi, to pisze książki lub bloga. Często przebywa w lesie, aby połączyć się z naturą. Czerpie siłę ze świata przyrody. Jest żoną Krzysia i mamą Maćka i Justynki. Uważa się za szczęśliwą i spełnioną kobietę.

Oto co piszą klienci po sesjach, po zajęciach w Szkole Coachingu z Lilianną Kupaj:

Tak wiele moich życiowych nitek prowadzi do Ciebie, Lila. Porównałam wczoraj moje 2 zapisy w pamiętniku - z lutego 2007 - smutek, żal - i z 13 lutego 2011 z godz. 22.20, kiedy uświadomiłam sobie, ze właśnie jestem coachem. Wreszcie z 10 grudnia 2012, kiedy pół strony zapisane jest tylko jednym KOCHAM ŻYCIE. Kocham Cię, Lila. Zmieniłaś moje życie. Tak myśl w te Święta o sobie - wypełniasz swoją MISJĘ - niesiesz miłość, radość, szczęście, dajesz ludziom skrzydła, pozwalasz im uwierzyć, że są mądrzy, piękni, wielcy, że mogą, potrafią, są w stanie, że zasługują. Że istnieją. Że są. Udało Ci się. Świat idzie za Tobą i zmienia swą jakość, nawet wtedy, gdy ten świat wydaje Ci się trochę męczący:)

  Abstrakt wystąpienia

Internetowy świat stworzył nowe pokolenie dzieci INSTANT, które pragną wszystkiego, co najlepsze w życiu – i to szybko, bez wysiłku i za darmo. Ich rodzice gonią za pracą po całym świecie, co powoduje, że najmłodszym brakuje miłości, opieki, domu. Do szkół trafia młodzież, z którą nauczyciele zwykle sobie nie radzą – podkreślając brak motywacji do nauki, agresję, stosowanie używek, niestabilność emocjonalną. Brak współczesnych konkretnych metod i rozwiązań w pracy z wymagającym uczniem powoduje trudności i problemy w pracy nauczyciela. Stąd w dzisiejszym świecie edukatorzy potrzebują nowych kompetencji, aby motywować uczniów do zdobywania wiedzy i rozwijania własnego potencjału.

 


 mgr Magdalena Poraj-Porawska

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz London Metropolitan University. Na co dzień zajmuje się pracą z dziećmi zdiagnozowanymi z autyzmem. Pracuje zarówno w szkole, jako nauczyciel jak i w Fundacji „Promyczek”, jako terapeuta. Zajmuje się wprowadzaniem komunikacji alternatywnej, ustrukturalizowanym nauczaniem oraz modyfikacją trudnych zachowań. Z pasją wprowadza w nauczaniu i terapii dzieci z autyzmem nowoczesne technologie.
Abstrakt wystąpienia
Tytuł: „Zapraszam do mojego AutismWorld
Zadajmy sobie pytanie: Jak wykorzystanie nowoczesnych technologii wpływa na proces uczenia się, nauczania, komunikacji oraz rozwoju relacji społecznych osób z diagnozą autyzmu. 


Dr Maria Zając

Doktor nauk technicznych w dziedzinie informatyki. Kierownik Pracowni Nowe Media w Edukacji na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Członek Rady Programowej czasopisma e-mentor. Członek Zarządu SEA, w tym przez 2 lata sekretarz Stowarzyszenia. Problematyką e-learningu zajmuje się aktywnie od kilkunastu lat, uczestnicząc w wielu projektach oraz prowadząc szkolenia, głównie z zakresu metodyki e-nauczania. W pracy badawczej koncentruje się na problematyce zmian we współczesnej edukacji, tak aby lepiej spełniała ona potrzeby współczesnych uczących się, w tym szczególnie na zagadnieniach personalizacji nauczania, a od niedawna także wykorzystania elementów grywalizacji w kształceniu.

Abstrakt wystąpienia

Tytuł wystąpienia: Kto ustala reguły gry - o personalizacji i grywalizacji w szkole

Grywalizacja i personalizacja to hasła, które w ostatnich latach bardzo często pojawiają się w kontekście rozważań o edukacji. W swoim wystąpieniu przedstawię eksperyment edukacyjny oparty na wykorzystaniu mechanizmu gier w połączeniu ze zindywidualizowanym podejściem do potrzeb edukacyjnych ucznia, a wszystko to w popularnym środowisku Moodle – bez konieczności inwestowania w zaawansowane programy czy technologie. Mam nadzieję, że prezentacja ta zainspiruje słuchaczy do ciekawej dyskusji.

 


Uczniowie Gimnazjum im. Jana Pawła II
w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Bestwin
ie

                      

          Zuzanna Kohnke,                               Kacper Wójtowicz                                       Zuzanna Międzybrodzka


Tytuł wystąpienia: Wideoblog na (o) języku polskim.

 


Uczniowie Zespołu Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju.

   Joanna Sprownik
Tytuł wystąpienia: Jak Łatwiej przyswajać języki obce?

    Jakub Breś
Tytuł wystąpienia: Uczenie zaczyna się na korytarzu.

 

   Karolina Staniek
Tytuł wystąpienia: Quiz - to nie taka głupia sprawa.



     Dawid Lolo
Tytuł wystąpienia: Gra, film, Internet w nauczaniu przedmiotów humanistycznych.

 


Mgr Halina Bojkowska
Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, od roku kieruje Centrum Zdalnego Nauczania UJ.

Mgr Andrzej Filip
Jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego (specjalność: Elektroniczne Przetwarzanie Informacji) i pracownikiem Centrum Zdalnego Nauczania UJ. Zajmuje się narzędziami i metodami nauczania na odległość.

Abstrakt wystąpienia
Tytuł: Wirtualne klasy z uczniami
Wirtualne klasy są narzędziem dającym szeroki zakres możliwości pod kątem pracy zdalnej z uczniami. Jednak informatyczne jak i czysto ludzkie czynniki powodują, że nie wszystkie teoretyczne scenariusze można zrealizować w praktyce. Referat skupi się na praktycznym zastosowaniu wirtualnych klas, wskaże obszary, w których się sprawdzają oraz przygotuje prowadzących na potencjalne problemy, które mogą się pojawić w trakcie zajęć zdalnych.